Mamo, Tato - wolę wodę

Wolę wodęKampania „Mamo, tato, wolę wodę!” została zainicjowana przez Żywiec Zdrój w 2009 roku. Jej celem jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie dziecka oraz wspieranie rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych. Podobnie jak w poprzednich latach patronami merytorycznymi akcji są Instytut Żywności i Żywienia oraz Instytut Matki i Dziecka. Kampania „Mamo, tato, wolę wodę!” została również objęta honorowym patronatem przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Partnerem medialnym już po raz drugi zostało MiniMini. Nasze przedszkole również włączyło się do akcji po raz kolejny w tym roku.
W ramach kampanii „Mamo, tato, wolę wodę” podczas zajęć w przedszkolu realizuje się  treści edukacyjne, które zostały opracowane przez specjalistów, m.in. z zakresu żywienia, pedagogów, psychologów, a także fizyka i ekologa. Dzieci poznają zasady zdrowego odżywiania, dowiadują się więcej o właściwościach wody i jej zastosowaniu.
Dobry przykład musi iść z góry, dlatego w tegorocznej edycji kampanii „Mamo, tato, wolę wodę!” organizator i partnerzy chcą zwrócić uwagę na szczególną rolę rodziców w procesie kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych. To właśnie mama i tata mają największy wpływ na dzieci i dlatego powinni być dla nich wzorem do naśladowania. Realizując kampanię Żywiec Zdrój podpowiada rodzicom jak poprzez zabawę oraz własny przykład zachęcić dzieci do picia wody. Zaplanowane w ramach programu działania mają jednocześnie uczyć i bawić. Bohaterem kampanii „Mamo, tato, wole wodę!” jest Zdrojek – sympatyczna wodna postać.