Obszar nr 4

Udział nauczycieli edukacji przedszkolnej w planowanych szkoleniach o tematyce zdrowotnej/ruchowej.

Nauczycielki z Przedszkola Samorządowego nr 3 w Sandomierzu podnosiły swoje kwalifikacje i doskonaliły warsztat pracy poprzez udział w następujących szkoleniach z zakresu edukacji ruchowej i muzycznej:

"Warsztaty animacji dobrej zabawy"
"Animator tańca w przedszkolu CYKL II"
"Wstęp do systemu edukacji przez ruch"

W bogatym programie warsztatów "Warsztaty animacji dobrej zabawy" można było znaleźć ciekawe pomysły na działania twórcze i aktywne, pomysły na tańce integracyjne, gry, zabawy i konkursy dla każdego, sposoby na ciekawą organizację spotkania w małej grupie. Uczestnicy mogli sprawdzić się przy tworzeniu scenariuszy imprez, poznać zastosowanie różnorodnych gadżetów i pomocy wodzireja. Istniała także możliwość prezentowania własnych pomysłów i wymiany doświadczeń. Warsztaty wyzwoliły w nas nowe pokłady kreatywności i pokazały nowy sposób prowadzenia zabaw, który daje dużo radości. Po takich warsztatach kolejne pomysły na zabawy rodziły się same.

Szkolenie "Animator tańca w przedszkolu CYKL II" zorganizowane zostało w naszym przedszkolu przez Lubelskie Centrum Inicjatyw Tanecznych Sp.z o.o. (jako kontynuacja CYKLU I, który odbył się w XII 2012 r). Celem szkolenia było zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie podstaw pracy tanecznej nauczyciela w przedszkolu. Podczas szkolenia realizowane były głównie następujące treści: nowe i kolejne opracowania i scenariusze taneczne w zakresie: tańca towarzyskiego, tańca nowoczesnego oraz tańców polskich i regionalnych. Prowadzący szkolenie to pasjonaci tańca, którzy swoją pasją zarazili także nas.
 
Warsztaty metodyczne "Wstęp do edukacji przez ruch" prowadzone były przez autorkę systemu Edukacji Przez Ruch Dorotę Dziamską. Edukacja przez ruch to system form i metod kształcenia i terapii, który wykorzystuje naturalny, spontaniczny ruch organizmu. Człowiek rusza się, a więc przez ruch uaktywnia zmysły, dzięki którym poznaje otaczający świat. Podczas zajęć wykorzystywane są trzy podstawowe formy aktywności:
Ćwiczenie -doskonali poszczególne funkcje organizmu, np: kreślenie, tupanie skakanie;
Zabawę - zawiera kilka ćwiczeń, np. w zabawie "Deszcz" dzieci chodzą wokół stołu, kreślą rytmicznie krople ręką lewą i prawą;
Grę - składa się z kilku ćwiczeń według określonych zasad(np. ograniczenie czasu ich wykonywania).

Tutaj prezentujemy przykłady prac naszych wychowanków wykonanych z wykorzystaniem metody EPR. zobacz zdjęcia!

W wyżej wymienionych warsztatach i szkoleniach nauczycielki uczestniczyły bardzo aktywnie. Każdą zabawę, ćwiczenie, taniec poznałyśmy i przećwiczyłyśmy na sobie. Były okazją na świetną zabawę, relaksację, podniesienie sprawności fizycznej, redukcję napięcia i stresu. Pozwoliły na odnalezienie w sobie "dziecka". Poznane zabawy, tańce, układy ruchowe już zostały wykorzystane w bezpośredniej pracy z dziećmi podnosząc atrakcyjność zajęć, organizowanych uroczystości grupowych i przedszkolnych. zobacz zdjęcia!